Hot Sugar's Cold World
A fascinating portrait of Nick Koenig, the musician and producer who records under the name Hot Sugar. This year, he not only released his debut album , but he also composed the music for a series onComedy Central. Director Adam Bhala Lough follows Koenig in his obsessive quest to find out what sound actually is. Hot Sugar doesn’t use traditional musical instruments, but records all sorts of ambient sounds that he then processes and incorporates into his trippy compositions. “The universe is full of sound,” so why not make use of it? In one of the chapters making up , we follow Koenig in Paris, where his grandparents live, visiting the city’s catacombs and creating sound by striking a bone on a skull. He also buys fireworks from a shady chap so he can record the sounds they make. But what he’s most interested in is the sound of “silence,” which differs according to location, Whether it's in a cemetery or the room famed for being the birthplace of the Internet. The documentary also takes time to focus on his relationship breakup (widely discussed on social media) with rapper Kitty, who is famous for the hit “Okay Cupid.”