Is There a Pine on the Mountain
When the mother of filmmaker Chongyan Liu’s boyfriend comes from China to stay with the couple in their small Parisian apartment, it gradually becomes clear where his violence comes from. Initially, Liu films the quarrels in the cramped kitchen, with what appears to be a hidden camera; the faces are blurred. Reproaches about petty annoyances fly back and forth, until the arguments become bitterly serious.