La fin des secrets
Director Marie Arnaud does not beat about the bush: she distrusts the technological possibilities of the information age to keep an eye on people. Every year, one hundred satellites are added that observe the earth day and night. Individual data have been stored in dozens of computer databases as electronic identities. Before long, the body will function as a passport: by means of fingerprints, iris scans and subcutaneous chips, someone can be followed and identified anywhere. There are no secrets anymore. Indiscretion guaranteed. In the polemic film LA FIN DES SECRETS, researchers, advocates and victims of the surveillance society are introduced. Investigators of kinetic and facial recognition among their computers; conversely, a prosopagnosia patient, who is unable to recognise faces; the head of the American National Institute of Justice, who adapts military tracing technologies to the police; and privacy defenders who ironically seek publicity as often as possible in their fight against the surveillance industry.