Last Days of Left Eye
In the spring of 2002, 31-year old singer Lisa Lopes, nicknamed "Left Eye," decided to travel to a remote place in Honduras with her family and friends to shoot a documentary about her life. At that time, Lisa Lopes was one of the three singers of TLC, the successful R&B band that became famous in 1992 with the hit single Ain't 2 Proud 2 Beg, and later with songs like Waterfalls and No Scrubs, and the albums CoolSexyCrazy and Fan Mail. In front of the camera, Lopes discusses her childhood, which was controlled by a dominant father, and the important role music has played in her life. For the first time, she candidly talks about her relationship with American football player Andre Rison, and about her alcohol problem. Meanwhile, she submits her friends to a strict diet of herbal drinks, practises yoga and preaches the naturopathy of health guru Dr. Sebi. Her spiritual quest came to an abrupt end when she was killed in a car accident 26 days into the shoot. Documentary filmmaker Lauren Lazin used the footage that Lisa shot, complemented with home movies and archival footage, to make an intimate portrait of a talented and autonomous young woman.