Forensic Landscapes
South America has a violent history of military juntas, civil wars, and brutal crime. Many thousands of victims have disappeared without a trace. In various countries, forensic organizations have been formed to investigate the human remains and even mass graves that have occasionally been discovered.
In this award-winning interactive web documentary, their work is aptly visualized in eight virtual environments, in a strikingly aesthetic form. From an exhumation you move to the examination table, a court of law, or the water in which death squads have dumped bodies. Each environment contains miniatures of experts and surviving relatives, who also feature in short videos where they talk about different aspects of forensic investigation—about the scientific side, but also about personal involvement, historical backgrounds, and ethical issues.