Girl Away from Home
Nastia is a gymnast in Kyiv, training intensively with her four teammates for the Ukrainian National Championships. At other times they make dance clips, perform acrobatic feats, and giggle a lot. Nastia knows that together they can achieve anything. But then the war breaks out, and Nastia’s parents send her to her grandmother in Germany, hoping that the separation will be temporary.
In this youth documentary, Nastia speaks in voice-over about how she’s experienced this intense year—how she had to leave the country in a hurry and was then stuck indoors in a German apartment block for weeks on end. She sadly re-watches the carefree clips she made just a short time ago with her besties. On the phone to her parents, she bravely tells them all is well. But it’s not. She’s wondering whether she’ll ever see her homeland again.