Trenches
With its black-and-white scenes of young soldiers in trenches, this film immediately evokes thoughts of the First World War. But this is the world of today. It’s life on the front lines of the armed conflict in Donbas, Ukraine, which started in 2014. And the battle still rages on between Ukrainian soldiers and Russian separatists. Trenches is the debut film of war journalist Loup Bureau, whose previous experience enables him to perfectly capture how young Ukrainian soldiers experience war.
It’s only when the soldiers are about to return home that they realize what an impact their experience has had on them. Will they be able to find a place for themselves in the ordinary world?