L'aube
A clock is ticking. A man is sitting in a chair. Both his arms have been amputated below the elbow and he is blind: the result of a shell burst in Bosnian Gorazde. "I'm alive" the man says with a flat voice. The Bosnian war may have been stopped, for thousands of people life will never be what it was before. The man was transported to Belgium badly wounded two years before and is now waiting for the reunion with his children who, now that fighting has stopped in Bosnia, can visit their father. We are witnesses to the emotional reunion. The closing text sums up the Bosnian post-war situation: "Dawn has come and with it the diffused light of expected peace. But history has mutilated bodies and stiffened memories. In them war will remain alive. The soul's wounds are immortal".