Orione
In the neighborhood of Don Orione in Buenos Aires, Alejandro "Ale" Robles became a gang member, perpetrating robberies around the city. Eventually, he was betrayed by a friend and killed by a police bullet. In a tidy apartment, a woman is devotedly baking a cake. In voice-over, she talks about the fate of her son Ale, and home videos capture the family in better times. In another chapter, during police questioning, a boy describes seeing his father kidnapped and robbed. An arrested suspect is led to a cell; in the mortuary, the corpse of a criminal is examined. None of these matters are directly related to Ale, but they are all variations on events in his life, and are all parts of the same puzzle. Using different sources of footage, this multilayered documentary is more than just a family portrait with a reconstruction of tragic events. The film offers insight into a society filled with contradictions, in which people have their own truths and mores and often live on the boundary of the law.