If You Were in My Pictures
It's terrible to see a loved one die. It’s even worse if your lover dies far away, in a place you don’t know and can’t begin to imagine. You can't picture this kind of death, as the loss isn't a direct experience but an imagined scenario, the truth of which you'll never know. Such a death continues to haunt the lives of those left behind. Where does it fit in the scrapbook of daily life? These are the questions filmmaker Lou Colpé asks herself following the sudden loss of her boyfriend. She collects the bits of film she has shot in the year following his death in Bolivia. Her footage is replete with disbelief, sorrow and anger. But life also goes on, and she captures this as well: parties, the changing of the seasons and new friends. Gradually, death fades from the imagination.