And a Happy New Year
From the first bangs during the day to the deafening spectacle at midnight and in the hours afterwards, we witness the tension, stress and fear of the animals and their owners. This is certainly no celebration. We also see the effects on animals in pastures and in nature—the panic among horses, foxes and birds is filmed using infrared cameras.
The poetry of the nighttime shots and the fireworks filmed in slow motion contrast starkly with the trembling, panting and slobbering animals in bare bathrooms and under beds. No commentary is needed, the images and sound speak for themselves, and the message is loud and clear—even louder than the fireworks.