The Wave
Red earth is being dug up - we hear the excavator before we see it. The landscape also reveals itself only hesitantly. When the clouds finally roll back, we see a sparsely vegetated valley of that same red color, and a river meandering through it. Off-screen, a woman voices her concern: they're supposed to be buried there, but what if they can't find them? We see the result of the digging in time-lapse images (frames shot at a fixed interval, creating a sped-up effect when played back). We never see any people, but it soon becomes clear that the digging is now being done manually. And then the first shoe appears, followed by a lower leg, a bone sticking out of the shoe. After a while, it's obvious that it's not just one person who's buried here. Something horrible has happened in this place. Cut to a long shot of the valley. How could you find anyone buried here so long ago, in this vast, empty space?