’Til Kingdom Come
This revelatory examination of the controversial links between U.S. evangelical Christians and Israeli Jews begins in a poor mining town in Kentucky. After shooting practice, a young pastor encourages the faithful to go collecting for the International Fellowship of Christians and Jews, the biggest charitable organization in Israel.
What initially looks like an anomaly turns out to be part of a broad movement. Conservative American evangelists, who form a major electoral block for Trump, collect hundreds of millions of dollars for Israel each year. What’s even more significant is the political influence, all of it rooted in an unshakeable belief in the return of the Messiah—in Israel.
Maya Zinshtein brings together major events and encounters in America and Israel to form a wide-ranging panorama interspersed with interviews. From passionate prayer meetings, to the indoctrination of children, to evangelicals and Israeli colonists lobbying in Washington, to Palestinian protests. It sheds unexpected light on Trump’s controversial support for Netanyahu, through acts such as moving the U.S. embassy to Jerusalem.