The Building and Burning of a Refugee Camp
A group of asylum seekers in Dublin pitch their tents on Sandwith Street, around the corner from the immigration office. This protest camp is a reaction to the decision of the Irish government to deny accommodation to 1400 asylum applicants. Camp residents Sami, Hasiballah and Simon show us around the little village they call home: this is where they eat, this is where they paint banners, and here are flowers planted in a pot.
This peaceful scene is soon disrupted by the arrival of the Irish anti-immigration activist Philip Dwyer, who uses livestreams on social media to call for the tent dwellers to be chased away. A group of progressive activists come to the aid of the asylum seekers, but an outburst of violence looks inevitable.