The Monsoonshow
"For me, it’s always dark," says Kunal Singh at the beginning of this heartwarming look at the life of a blind boy in India. The screen fades to black for a moment, but then it quickly becomes clear that Kunal Singh is irrepressible, brimming with self-confidence. Going against common perception, his family doesn’t think he’s blind because of something he did in a past life—instead, they believe the doctor's explanation. Meanwhile, we follow Kunal as he attends classes at a school for blind and sighted children. He plays cricket and chess with his friends, watches movies and knows all the songs by heart. And when the school has a singing contest, he naturally signs up, together with his classmate Neeraja. Will they win? This colorful and optimistic portrait shows the importance of children being surrounded by those who believe in them.