The Resistance of Honey
Welcome to the fascinating world of urban beekeeper Bioni Samp. His bees don’t just make honey – they also make music. Always clad in his beekeeper’s suit and mask, Samp makes audio recordings in the hive, then analyzes and processes these. But he doesn’t stop there – even the honey itself makes sound, and Samp has discovered that every honey has a different one. He processes them into experimental electronic music using homemade instruments. Samp regularly uses these sounds in performances, and deejays at ecological festivals. 360-degree recordings from inside the beehive and the shed/studio of this urban nomad are interspersed with close-ups of the world of the bees. But of course the sound is always the principal factor in this mind-expanding, immersive experience.