Reunion
Filmmaker Lisa Wang belongs to the so-called third generation of Australian Chinese. As a child, she hoped that one day she would change from an ugly duckling into a beautiful swan, like in the fairy tale. ‘Mamma, the children at school say I‘m Chinese. Is that true?‘, she would uncomprehendingly ask her Australian mother in those days. Gradually she grew conscious of the racial differences and tensions that governed the life of her family. In REUNION, she introduces her sister, brothers and parents who talk about their memories, feelings and thoughts about the question what it means to be Chinese in Australia. To the Australians, the Chinese always remained strangers. Even after her parents had gotten married, it took another fourteen years before her father was accepted as an Australian citizen.