Orson Welles - Spain (Unfinished)
‘This will be a film about the spectacle of death’, Orson Welles said about this film by him and the Maysles brothers. At least, that was his intention, until the collaboration was cancelled and the film plans shelved once and for all. In this short introduction, Welles explains the project to a group of interested people. Impassioned, he tells of the horrors of the bullfight and explains that people who are more or less addicted to the spectacle will be the protagonists of the film. The reason for co-operating with the Maysles brothers becomes clear when he explains about the intended method of filming. The directors will use professional actors, but the course of the story has not been laid down in a script. It will be a largely improvised story that will be shot like a documentary.