Personality Crisis: One Night Only
Martin Scorsese and David Tedeschi capture an intimate cabaret performance by David Johansen at New York City’s storied Café Carlyle. Johansen, the lead singer of glam punk pioneers New York Dolls, emerges as a fascinating guide to his own life and philosophy. The filmmakers enhance the performance with flashes of archival footage of the artist and his city.
His show at the Café Carlyle is a musical journey punctuated with storytelling about his life growing up in Staten Island, that most outer of the outer boroughs, his adventures as a teenager living in New York City during a time of radical creative and cultural upheaval. Johansen reflects on his life with wisdom and a delightful sense of the absurd.