Keep on Keepin' on
Clark Terry (b. 1920) is one of the all-time jazz greats. Although the famous trumpet player is no longer able to perform live, he does everything in his power to pass on his skills to a new generation. Just like he used to do in between performances for a young Quincy Jones. His student Justin Kauflin has been blind from an early age, but he is determined to become a successful pianist with Terry’s help. A deep friendship develops between the student and his teacher. Even the increasing deterioration of Terry’s health doesn’t stop him from jamming with the young Kauflin, singing and talking about music deep into the night. The documentary gives us insight, including footage of times long gone, into Terry’s musical past, crammed with big names like Miles Davis and Billie Holiday. While Terry is in the hospital, his health failing even more, Kauflin is selected to compete in a major music competition. With Terry’s wise words in his mind – and wearing a pair of his lucky socks – Kauflin gives it his best shot. Keep on Keepin' on is a film about perseverance, faith and having confidence in yourself and others.