Plot 35
No one talks about Christine, the sister of filmmaker Eric Caravaca who is buried in cemetery plot 35. She was born in Morocco in 1960 and died three years later. Why was she hardly ever mentioned at home in France, where the filmmaker grew up with his brother? Why isn't there a single photo or home movie of her? In various interviews, including with his mother, Caravaca tries to find out more about the little girl, but his mother is reluctant to discuss her. Using archive footage and 8mm film of the family, he sketches the personal and historical context of the marriage of his parents and Christine's short life. What was going on? Through this reconstruction, Caravaca exposes his family’s culture of silence and suggests radical associations with the Algerian war of independence and Nazi Germany. In so doing, he touches on taboos that are still shocking today.