Carlos Nader
\i Carlos Nader\i0 is a non-autobiography about the eponymous director, about everybody and about nobody. This Brazilian multimedia and video artist interviews the poet Waly Salom\'e3o, who believes that life is a fictional film. Nader also speaks to the philosopher Antonio Cicero, the "party raver" Chumbinho, and the transvestite Jaqueline [sic] Kennedy Onassis. He turns the genre of autobiography inside out by focusing on the moment that a person's identity becomes blurred - always returning, however, to Nader himself, whom he places under the microscope of the camera by silently sharing a great secret with the viewer. In many of his videos, Nader seeks identity through skin color, nationality and political preference. People shift identity with ease in this wayward cinematic essay from 1998. One man has only to put on a mask to become Herod, the faces of twins blend into one, and a novice in a monastery embarks on a new life, seemingly without a second thought. Antonio Cicero asks himself, "What if suddenly I discover that I am not Brazilian? Would I stop being me?"