Mijn opa Mokum & opa Mekka
Orit Roderiquez Garcia has two very different grandfathers. One she calls grandpa Mokum, because he is Jewish and has lived in Amsterdam all his life. Orit and her bother and sister were also raised in the Jewish tradition, but their other grandfather comes from Indonesia and is a Moslem. Orit calls him grandpa Mecca, because when he prays he always kneels in the direction of Mecca, the centre of Islam. Together with grandpa Mecca, Orit pays a first visit to a mosque, where she talks with a couple of Turkish girls who wear headscarves and read the Koran. Fortunately, the two grandpas are on very good terms. ‘Like we are getting along, that’s how the whole world should get along’, grandpa Mokum thinks.