DeWolff
The band members of DeWolff make no effort to conceal their wild enthusiasm as manager Ron Engelen tells them the big news: they have been invited to play at Pinkpop, Holland's biggest pop festival. The event in May will be the start of an intense year for the young psychedelic blues rockers from Geleen, a town in the south of the Netherlands. They have audiences all over the country under their thumb, they open for The Black Keys in a sold-out Heineken Music Hall, and they travel to Budapest for their first foreign gig at the Sziget Festival. Director Carin Goeijers follows the band during a tumultuous year. Pablo and Luka van de Poel and Robin Piso act like any other rock band - they give their all during the shows, drink beer and make fart jokes in the tour bus on the way back home. The difference is that the trio is disarmingly modest. They have nice girlfriends instead of groupies, and when they do trash a dressing room one drunken night and catch hell from Engelen, they buy the concert hall a new couch in shame. Between the lines, we see how the sudden success of the band influences their relationships and the career choices they make.