Kate Nash: Underestimate the Girl
“This is a matter of life and death to me because making music keeps me alive. And being in the music industry has almost killed me,” concludes the British singer-songwriter Kate Nash early on. She’s referring to a predominantly white male music industry who made a lot of money off of her, overworked her and dropped her when she started making music on her own terms. Nash self-funds her third album, organizes a successful world tour and relocates to Los Angeles for more opportunities, including acting. She’s doing it all for her music, and for her fans. But what this creative powerhouse didn’t foresee was that even people she thought she could trust would stab her in the back.