Indonesia Merdeka!
Documentary from 1976 about the Indonesian struggle for independence. Or: "How Jan Pieterszoon Coen's legacy was lost forever and the Republic of Indonesia obtained independence". Unique archive footage and interviews with former vice-president Mahammed Hatta (the only existing interview with him on film), journalist/writer Johan Fabricius, the physician dr. Abu Hafina, the nationalist youth leader Roelan Abgulgani, dr. P. J. Koets, at the time political adviser of the Lt. Governor-General, the Indonesian generals Nasution and Simaupang, and the planter couple Marsman.