Impreza – The Celebration
With a 50th wedding anniversary fast approaching, the whole family is preparing for the celebration. Even Ola, the couple’s twentysomething niece, has come all the way back to Warsaw from her new home in Germany. But her visit isn’t the homecoming she hoped for, because she quickly senses that something fundamental has changed in her homeland—and in her very own family. The Polish elections are around the corner, and Ola discovers that almost everyone has become more conservative than ever. She finds herself embroiled in heated discussions about contentious issues such as the European Union, abortion, migration and propaganda. In the days leading up to the party, the camera roams unnoticed from one family discussion to another, revealing how Ola is becoming increasingly estranged from her loved ones. Meandering conversations about oatmeal, nail polish and homemade food easily switch to politics, gender issues and Islam. This intimate glimpse into the hot cauldron of family emotions also raises many questions about politics and the news. Is there such a thing as objective news or truth? How can you know if you're consulting the right sources of information? And where does ideology have its roots?