No Crying at the Dinner Table
Carol Nguyen’s family can’t talk about emotions. At least not with each other. So Nguyen came up with an idea: she interviewed her father, mother and sister separately, and then had them listen to the recordings together.
The presence of the camera seems to break down emotional barriers in the reserved culture of this Vietnamese-Canadian family. Nguyen’s mother Ngoc talks about her lack of physical contact with her own parents. She only ever kissed her mother once, when she was very ill. Her daughter Michelle felt the same distance from her own parents. They were always working, so she was closer to her grandparents. Meanwhile, Nguyen’s father Thao struggles with an intense feeling of guilt because of a decision he made that had catastrophic consequences.