We Don’t Talk Like We Used To
In recent years, artist Joshua Gen Solondz has divided his time between the US, Hong Kong and Japan, always with his camera at the ready. The result is a compilation of images in which medical face masks alternate with rubber SM masks, tourists take photos that you know will never be looked at again, the sun sparkles into the camera lens, a corny joke is followed by an abstract image, and casually written texts seem to address the viewer directly with mysterious messages.
The jerky rhythm of the editing is like a visual version of a hip-hop DJ’s scratching. The images are spread out into impressionistic strips or cut into a flickering bombardment of light. In his experimental film, Solondz explores the no-man’s-land between impressionistic travelogue, a psychological hall of mirrors and a cinematic noise rock show. Packaged in this overwhelming form, the maker addresses topics such as aging, rootlessness, lust, love and the need to make art.