Insight
Sophie works as a chimney sweep in Austria. This is no ordinary profession for a woman, as this atmospheric black-and-white documentary shows. In voice-over, Sophie calmly talks about her experiences in a normal working day. At the same time, we follow her through one such day—leaving the house, taking the bus, changing out of heels into working boots and proficiently wielding the chimney brush in a variety of environments.