En attendant godot
While there is not a house standing anymore in Sarajevo and the streets have vanished, Susan Sontag stages Samuel Beckett's 'Waiting for Godot' in that city. Sontag is angry about the fact that only a single intellectual dares to come to this town. This was totally different during the Spanish Civil War. Images of the rehearsals by candlelight are interspersed with pictures of life in the city. One of the actors rides his bicycle home at the other end of town every day, right through 'sniper's alley', the broad boulevard that runs through the town centre. The film is an unvarnished attack on the lack of initiative from the rest of the world to do something for this city and for this country. Sarajevo ís 'Godot'.