The Wait
Rokhsar is 14 years old. She lives with her mom, dad and five siblings in the Danish countryside. Five years ago, Rokhsar and her family fled Afghanistan because they were afraid of the Taliban. They ended up in Denmark where they sought asylum. Nevertheless, the Danish immigration authorities doubt their story and the fact that they will be persecuted if they return to Afghanistan which means that they have been denied asylum several times. Now they are waiting for the authorities to decide their destiny and can be deported any time.