The Last Hunt
Antonio "Pit" Allard does it every year, but this is the last time. He is getting older, and his body feels stiffer and more tired. Every summer for as long as he can remember, Pit has retreated into the pine forests of Quebec, Canada, where he practices the ancient art of hunting. Hares, partridges, even a giant moose – he has caught them all. His grandson Alexi Hobbs, a city boy from Montreal, accompanies Pit with the camera on his "last" mission. The picturesque portraits of his grandfather in action illustrate a story written about his life. In this interactive photo book, Alexi gives reading and looking at the tablet a new dimension. The text can be read by scrolling down, but at the same time pictures slide like a film roll from left to right across the screen, interspersed with warm animations in watercolor. In this loving tribute to his grandfather, Alexi reflects on existential issues: the strength of family ties, the desire for the freedom of nature, the spirituality of the hunt and the connection between hunting and shooting pictures. What ties Pit and Alexi together most of all is their attention to detail: a rustling twig or the twisting lines of a hand.
To watch the interactive web version you need to enable Flash Player. The iPad version is available only in Canada.