Ghosts from the Past
“I don’t want to be who I’ve become – I want to be who I was. But who was I?” When ex-con and junky Viggo ended up in prison, he had a lot of time to think about his life. On reflection, that life turned out to be a lot less attractive than he had always thought. He’s now back home and suffering from chronic pancreatitis – “I’m living like an old man” – trying to get his life back on track. This involves confronting the demons from his past: how did he change from a sensitive boy to a hardened criminal? This painful journey involves taking two sisters back to a secret, incestuous past. Facing a mountain of audio and film material from family archives as well as questions from the director, the sisters visibly struggle to come to terms with what happened. Viggo writes, wants to study psychotherapy and has had a suit made to help him “enter a new phase, of an older person.” On the other hand, he still talks to his old partner in crime on Skype. And as he aimlessly sails his little boat across the lakes, talking about his criminal past, he has to admit that life was a lot more exciting back then.