Het Prins Bernhard Fonds helpt I II III
In 1973 Ed van der Elsken was commissioned by the Prince Bernhard Fund to make a short film that appealed to people to donate money to the ‘Anjer‘ collection, for the benefit of the Prince Bernhard Fund. While Van der Elsken is explaining that the Fund is not only helping well-known cultural institutions, but that seventy percent of the money goes to music schools, youth associations, community centres, brass bands, drum bands, drama clubs, light opera, potters, amateur archaeologists and film and photo clubs, we see and hear a youth orchestra of around twenty-five musicians.