Leben, Herbst
Even in the Russian countryside, the blues are sung. In this documentary, various inhabitants of a Russian village render a song in front of the camera. A lean man plays the guitar and sings about a prisoner, who is contemplating his sorrow. It is not all gloominess; people also render cheerful songs about the sun. And of course love is sung of: mother has found a man for the singer, but she rejects him. After the fifth candidate, she jumps at the proposal, but unfortunately this man does not like her. The most touching song of all is sung by an elderly woman. With a croaky, breaking voice she mourns the absence of love in her life. In short chapters like ‘time‘, ‘friends‘, ‘morning‘ and ‘joy‘, the inhabitants are portrayed, being captured by the filmmakers in equally simple and intense black-and-white images.