Tang - bonder i havet
A young man adjusts the eye- and mouthholes of his balaclava in front of the mirror. For a moment, the spectator thinks he might be a terrorist, but the mask serves to protect his face from the biting salt of the seawater. He belongs to a group of young Philippinos who grow seaweed off the coast on the bottom of the sea. The weed is used as a binding agent by the Danish chemical industry. In their hut on stilts on the sea, Elias and Orlando (16 and 12) talk about their job. Their foreman speaks in English about the devastating effects of the hurricanes that frequently sweep the Philippines. The boys' meals are made up of rice and self-caught fish. They say what their ideals and expectations for the future are. In OCEAN FARMERS, Malene Ravn and Bodo Trier reservedly tell the story of a group of young Philippinos who stake their health for a song to provide the Danish chemical industry with seaweed.