Ancestral Secret VR
An ancient Inca prophecy says that the world will find a new harmony when the condor and the eagle again fly together. The condor represents the indigenous peoples and the eagle represents what we know today as the globalized world.
In this VR experience, co-created with members of the Q’ero Nation and available in English, Spanish, German and Quechua, the user is invited to participate in a series of rituals of the Q’ero Nation in Peru. A voice describes the meaning of the prayers, gestures and offerings with which the Q’ero perpetuate their bond with nature.
The Q’ero, descendants of the Incas, live in the middle of the impressive Vilcanota mountain range in the Andes, where they weave colorful textiles in the traditional way. During their filmed rituals, the user sees the summoned magical and sacred powers become visible as animations in and above the landscape. In a fully animated vision of a spiritual dimension, the mythical serpent of wisdom Amaru slithers to the source of all water and the Q’ero see their prophecy fulfilled.