Troublemakers
A documentary about the organization of New Left. In the film, Tom Hayden and a group of students from the Students for a Democratic Society movement are being followed. In 1965 they went to Newark to set up the Newark Community Union Project together with its black community. This film deals with the problems the (white) organizers were confronted with while making an attempt to improve the living conditions of the (black) population. TROUBLEMAKERS is especially interesting as a study of the tactics used by the New Left movement.