Befreier und Befreite
The first part of the film concentrates on what women have to say. After 46 years of silence they talk for the first time publicly about their violent experiences that have left such a mark. The question is why there were so many rapes during the advance of the Red Army. In the second part of the film the serious consequences for the women victims and for the children who were born as a result of these rapes are analyzed.