TT3D: Closer to the Edge
For motorcycle racer Guy Martin, there is only one option: "to win the race." The race he means is The Isle of Man Tourist Trophy, or the TT, which has been raced since 1907 and is the best known and most dangerous road race in the world. In everyday life, the charismatic, unruly Martin works in a garage. But his great passion is motorcycles. He is one of the men followed in the run-up to the most important road race of the year. The terrific speeds achieved, of up to 200 miles an hour, are made palpable thanks in part to the use of 3D. What drives these riders to put their lives on the line? Is it necessary to look death in the eye in order to really live? Martin has lost several friends and colleagues on the circuit, but this doesn't stop him from taking the risks. Or, as the wife of a man killed in the race puts it, "You can't love the death, you can't love the loss, but you can't love the excitement and the thrill without knowing that that's part of it." Archive footage, scenes from Martin's life, and interviews with people involved in the sport all build toward the big climax: the five races at the 2010 TT. It is madness, but very attractive madness.