Focus Forward: Mushroom Man
Paul Stamets believes we have entered into the 6th major extinction on our planet. He presents mushrooms as a solution to this problem, including cleaning polluted soil, creating new insecticides, treating smallpox and maybe even the flu. This film is part of the Focus Forward series, a partnership between GE and Cinelan.which enlists renowned documentary filmmakers to create short nonfiction films focused on the incredible human power of ideas and invention. These films tell the stories of visionaries such as scientists, engineers, economists, mathematicians, physicists, financiers, and in some cases everyday folks who have facilitated human progress or reshaped our world by their efforts and inventions.