My Godfather, His Thai Bride and Me
Seppo is a Finn in his late forties, and he's madly in love with a Thai woman named Pin. He wants to bring her to Finland and marry her. Seppo and his godson Wille have always been very close, but the young filmmaker can't believe his godfather's feelings are genuine. How can there be real love in such an unbalanced relationship? Isn't it just a form of prostitution? Wanting to find out the truth, Wille accepts Seppo's invitation to accompany him to Thailand, where he'll meet Pin and find out for himself what's going on between the two lovers. Seppo thinks he'll be able to put an end to Wille's skepticism: "This is like a game. And I plan to win this game." Director Wille Hyvönen actively participates in his own film, revealing himself to be something of a Nick Broomfield disciple. He doesn't just observe but he intervenes, confronts and provokes. He also shows how uneasy he feels in his position, and how he is consumed by doubt. And considering Seppo and Pin seem happy together, just how relevant is his opinion anyway?