The Secret Life of Uri Geller - Psychic Spy?
We mainly know the great mentalist Uri Geller for bending spoons and reading minds, but every once in a while, the Israeli showman hints at something about espionage, contacts with the CIA and secret missions. Is his role as an entertainer really a front for something totally different? Is Uri Geller a psychic spy? In this documentary, Geller's claims are put to the test in interviews with people in the know, and these aren't just any old people. Israeli Prime Minister Netanyahu, Apollo 14 astronaut Edgar Mitchell, various researchers from the Stanford Research Institute and former CIA agents talk about their meetings and experiences with Geller. Director Vikram Jayanti begins the quest for Geller's identity back in the 1960s and presents archive footage related to all of Geller's tall tales, accompanied by appropriate music or pop tunes from the period. In interviews, we can sometimes hear the director laughing, but as weird as things get, his film doesn't pass judgment. When asked how he prefers to see himself, Geller tells us, "I love the mystery around it. A step before the truth, that's Uri Geller."