Whale Song
Whales have only one enemy - man. For over sixty million years they have inhabited the oceans and now their species is endangered by human acts. WHALESONG is a tribute to the whale's beauty, with his massive elegance and unique sounds, which are often used by musicians. At the same time, it is an indictment of the injustice done to this marine mammal. The images are only accompanied by music, not by any words. Mike Valentine, cameraman for such miscellaneous productions as feature films (indiana jones & the last crusade), video clips (Duran Duran, Inxs) and commercials (Coca Cola, Delta Airlines), for this film took his camera to the Antarctic waters, the Bahamas, Canada, Wales and the Red Sea.