Chris
The narrator of this animated black-and-white documentary tells us about her "big cousin" Chris. "I saw him twice, then he was dead. 'Murdered,' said mommy." At the time this happened, Chris was 26 years old, and the narrator a child of 10. The narrator speaks from the perspective of a naive young girl, fascinated by the mysterious Chris, who is always on the move, always somewhere else -- where, no one knows. The animated image we see of him is based on a photo the young girl had at home: Chris, smoking a cigarette. For this reason, the animated Chris is always accompanied by wisps of cigarette smoke. The animation is simple, with bare backgrounds and objects often drawn using just a few lines, which overlap many times and transform into curved lines that depict terraces in Thailand and waves on the sea, waves that Chris sails over. He always wrote everything down, his little cousin tells us, and these stories found their way into the newspapers right up until he died. When that happened, the young girl wrote down the word she repeatedly heard her mother saying on the phone: "Croatia." We see Chris brandishing a weapon, a mask concealing his face.