In the turbulent years after the murder of Walter Rathenau, a new city culture came into being out of the disorder of bankrupt Berlin. Not orderly and martial, as the old emperor had imagined, but wild and hedonistic. Berliners were playing with fire, and everyone knew that these "golden years" would not last forever. On the sidelines, Adolf Hitler and his men were already warming up.