Guerrilla Grannies - How to Live in This World
For 10 years, three female guerrillas risked their lives for freedom and self-determination in Mozambique after 500 years of Portuguese colonialism. Touched by the images of Monica, Amelia and Maria, who starred in a BBC documentary about this liberation struggle, director Ike Bertels decided to film these women again, wondering if their revolutionary ideals helped shape the new Mozambican society. She reported on the lives of her three new friends twice before, and has now made her third film about these strong women. How do the "guerrilla grannies" deal with a changing world, in which their children and grandchildren are struggling for survival? And how can a grandmother keep the old revolutionary spirit alive in a globalised world?