Our Ark
A gray lizard with yellow spots sits quietly on a tree stump, as digital cameras revolve around it. Click, click, click—the lizard is captured from every angle. Our Ark begins with a company that is making 3D copies of every animal on Earth—starting with the endangered species. A kind of virtual Noah’s ark.
Filmmakers Deniz Tortum and Kathryn Hamilton use this digital recording process as the starting point for a visual essay. Now that we have the technological capabilities, we’re trying make a sort of back-up of the entire world—forests are being digitally archived, as are monuments, and even everyday objects like garbage bags.