Pictures in Mind
A father and daughter meet in a white room. A single window to the outside world, with a view of the sea, provides some fresh air. An anecdote about a personal encounter with the queen sets the tone; a mental health condition with a stigma attached fills the room.
Eleonora Camizzi asks her father with schizophrenia the questions she never wanted or dared to ask before. She uses film as her impetus. Here, in a visually pleasing setting with carefully selected props, she breaks a silence that has lasted for years. The interaction between daughter and father, between the director and her protagonist, gradually reveals the way the father sees the world, the consequences this has had for him in society, and hence the difficulties it has brought for his daughter.
What is it like to have a father who lives in a different reality? And what does it do to you if you have to defend your reality all your life? What begins as an interrogation about the past becomes a meaningful conversation in the present.